[X]
 כתב: אדם בלנגה        בחנו וצילמו: בלנגה / רוזנבלום

 

שורה תחתונה: קטנוע קטן, קל ונעים שנבחן אצלנו בעבר במבחן ארוך טווח. יתאים למי שמחפש קטנוע עירוני איכותי עם תג מחיר שמאוד קל לבלוע.
קצת יותר בהרחבה
מורגש שהויז'ן של 2017 שונה מהדגם היוצא כמעט מכל זווית, הונדה הצליחו לשנות את כל החלקים הקטנים של הקטנוע הזה ועדיין לשמר את ה- DNA של הדגם היוצא. הויז'ן החדש דומה יותר ל- SH Mode עם הקווים העגולים והגלגלים הגדולים מאשר לאותם קטנועים תאילנדים קטנים מהם הוא הגיע. בנוסף לעיצוב של האחים הגדולים, גם הגיעו איכות הרכבה טובה יותר וטכנולוגיה שמצליחה להפוך את הכלי הזה למתאים יותר למשתמש הפרטי. בעוד שהדגם הקודם היה חסר אביזרי נוחות, הרי שהחדש מהווה עליית מדרגה אמיתית – כבר לא כלי לשליחים בלבד.
 

כל מה שאתם צריכים בשביל העיר
הויז'ן מצויד במנוע שוכב, מקורר אוויר בנפח 110 סמ״ק שמצליח להפיק הספק מירבי סביב 9 כ"ס; אם זה נשמע לכם מעט, אתם לא טועים, מדובר בהספק צנוע לכל הדעות. המנוע יביא אתכם ל- 90 קמ״ש בכביש הציבורי, לשימוש עירוני מדובר בהרבה יותר ממספיק, אפילו בהרכבה הויז'ן הקטן מצליח להיות פרטנר טוב. את הביצועים המצויינים אפשר לרשום בעיקר לטובת הוריאטור החלק והנעים של הכלי הזה שמצליח לדחוף אותנו קדימה בחלקות ובמהירות. הביצועים בהחלט טובים יותר מהנתונים הצנועים שנראים בפרוספקט של הויז'ן.
 
מקדימה גלגל "16 ומאחור 14, הגלגל הקדמי דק במקצת מהגלגל האחורי, את הגלגלים מצמידים לקרקע מזלג צנוע למראה מקדימה ובולם בודד מאחור, נכון, לא נועד לעקוף את פדרוסה ומארקז על המסלול, אבל להסיע אותם בפאדוק או בשביל לקפוץ עם חברה לסיבוב העיר הוא מצליח יפה מאוד (ואפילו לרכך את המהמורות של מע״צ, כמה שרק ניתן). במערכת הבלימה של הכלי הצנוע תוכלו למצוא מספר הפתעות, הראשונה, שמקדימה ישנו דיסק בודד שמספק רגש ויכולת בלימה טובים, מאחור תמצאו תוף שלמרות מראהו המיושן עוצר בצורה טובה. היתרון של השילוב הזה יחד עם מערכת הבלימה המשלובת של הונדה CBS הוא שלחיצה על הבלם הקדמי, תפעיל מעט את האחורי ולהפך, ובכך תהפוך את הבלימה לבטוחה יותר בזכות חלוקת בלימה טובה שתמנע ברוב המצבים נעילת גלגל פתאומית – תסתכלו על זה כעל ABS רק ממש בזול – עובד מצויין, ומוריד את מחיר ביטוח החובה של הכלי. ביג לייק.
יאללה מאמי, נגמר החלב במקרר
החבר׳ה בהונדה יודעים שאת רוב היחידות של הכלי הזה יקנו חברות משלוחים שמחפשות משהו זול ואמין "לפרק" בכבישי הכרך הסואן – אבל לא על טהרת השליחים בלבד. ב- 2017 ציידו את הויז'ן בלוח שעונים ברור יותר שמזכיר את אחיו הגדולים (מהירות, דלק ונוריות אזהרה), כאשר נסיים להסתכל על לוח השעונים נראה מתג חדש בצד ימין שמפעיל ומבטל את מערכת דימום המנוע בעצירה – פיצ׳ר שעובד טוב מאוד, כמה זה משפיע על תצרוכת הדלק? בדקו בעבר ולא הגיעו לתשובה חד משמעית, התרומה הבטוחה של המערכת היא ההתנעה השקטה המשתמשת בסלילי הטעינה במקום סטרטר שגרתי ומהווה שיפור באיכות הפעולה לעומת מערכת התנעה רגילה. מי שמבלה זמן רב על הקטנוע ישמח לגלות ש״הכיסים״ שנמצאים מתחת לכידון נשארו במקומם גם בדגם החדש ועדיין נוחים מאוד לשימוש.
 

נקודה קטנונית שהפריעה בדגם הקודם הייתה מיקום סוויץ פתיחת תא המטען מאחורי המאותת השמאלי, מי שרכב רבות על הויז'ן ציין שזה מסרבל את ההתנהלות והוצאת דברים מהקטנוע – ישמח לשמוע שכעת פתיחת המושב מתבצעת דרך הסוויץ' הראשי. אגב, אותו תא מטען יצליח להכיל קסדה מלאה קטנה או קסדת 3/4 יחסית בקלות, בכל מקרה הונדה מספקת את הויז'ן עם סבל קטן שתמורת 500 ש״ח גם תקבלו משענת למורכב, או לארגז הפיצה, מה שתרצו. להמשך קריאה באתר דו"גרי > לחצו